III. Ježíš nám dává chléb života
III. Ježíš nám dává chléb života
Ježíš nám dává chléb života - svátost eucharistie
Třetí a poslední část přípravy se skládá z desíti setkání. Najdeme v ní sedm setkání dětí a tři setkání rodičů a dětí.
Příprava vrcholí slavením svátosti eucharistie a odpolední modlitbou.
datum |
téma |
skupina |
dopis |
pracovní list |
úterý 18. 2. fara 18.15 |
Ježíš nás učí žít v tichu a modlitbě |
děti |
dopis „Ježíš nás učí žít |
ano |
úterý 25. 2. fara 18.15 |
Chléb náš vezdejší dej nám dnes |
děti |
dopis „Chléb náš vezdejší |
ano |
úterý 11. 3. fara 18.15 |
Všichni jedli a všichni se nasytili |
děti |
dopis „Všichni jedli |
ano |
úterý 18. 3. fara 18.15 |
Jestliže pšeničné zrno zemře, vydá užitek |
děti |
dopis „Jestliže pšeničné |
ano |
úterý 25. 3. fara 18.15 |
Já jsem vinný kmen a vy jste ratolesti |
děti |
dopis „Já jsem vinný kmen a vy jste ratolesti" |
ano |
2. 4. v 18.15 - kostel |
Ježíš slaví se svými přáteli Poslední večeři |
rodiče a děti |
dopis „Ježíš slaví se svými přáteli Poslední večeři" |
ano |
úterý 8. 4. fara 18.00 |
Jdeme s Ježíšem křížovou cestu |
děti |
dopis „Jdeme s Ježíšem křížovou cestu" |
ano |
23. 4. v 18.15 - kostel |
Ježíš žije |
rodiče a děti |
dopis „Ježíš žije" |
ano |
úterý 6. 5. fara 18.15 |
Vzácné nádoby pro Ježíše |
děti |
dopis „Vzácné nádoby pro Ježíše" |
ano |
středa 14. 5. 18.15 kostel - nácvik na slavnostní svaté přijímání |
|
děti a rodiče |
|
|
bude-li třeba pak středa 21. 5. 18.15 kostel - nácvik na slavnostní svaté přijímání |
|
děti |
|
|
24. 5. kostel, od 14.30 |
zpovídání - dětí, rodičů, kmotrů |
|
|
|
25. 5. kostel v 10.30 SLAVNOST |
Slavíme svátost eucharistie |
slavnost |
x |
upomínka |
pondělí 26. 5. poděkování za svaté přijímání - pouť na sv. Hostýn |
slavnost |
x |
x |
|
středa 4. 6. kostel 18.15 |
Cesta pokračuje |
rodiče a děti |
x |
x |
Příprava ke svátosti eucharistie zahrnuje tři tematické okruhy. Je to:
- okruh biblických textů o modlitbě a další uvádění do slavení mše svaté
- okruh biblických textů o chlebu a vínu
- okruh biblických textů o velikonočních událostech
Příprava je zakončena dvěma návrhy společného slavení eucharistie a uzavírá se setkáním rodičů a děti.
Tato část přípravy je neoddělitelně propojena se zkušeností, kterou děti mají se společným pobýváním u rodinného
stolu. V tomto prostoru společného stolování se děje na lidské rovině to, co je pro přípravu podstatné. Aby mohlo vznik-
nout společenství, je třeba, aby se člověk s důvěrou dělil s druhými o jídlo, o slovo a o svůj čas. Společné stolování
předpokládá vzájemnou vydanost. Do této obecně lidské zkušenosti je postavena událost Poslední večeře a ustanovení
svátosti eucharistie, kdy se Bůh v Ježíši Kristu pině vydává pro člověka a dává se mu za pokrm posilující na cestě k pl-
nosti věčného života.
Příprava začíná u rodinného stolu, je zahájena u oltáře a tento prvek se v ní neustále vrací jednak ve znamení bí-
lého kruhového šátku, jednak v konkrétních biblických událostech, kdy lidé s Ježíšem stolují. Jsou to hladové zástupy,
jsou to Ježíšovi přátelé při Poslední večeři a jsme to také my, když slavíme eucharistii. Různým způsobem se v růz-
ných souvislostech opakuje zkušenost naslouchání, vydanosti, blízkosti a sdílení života, které dává slavení eucharistie
jedinečné a neopomenutelné místo.
Tato poslední část přípravy také u rodinného stolu prostřeného ke slavnostní hostině končí. Předtím, než rodina odejde
domů, přistoupí k oltáři, aby si uvědomila, že má u něj své místo a že stůl oltáře a jejich rodinný stůl spolu souvisejí,
podobně jako chléb věčného života a všední chléb, který u každého z nich jíme.
Cesta pokračuje dál. Vztahy, které se během přípravy vytvořily, a společně prožité chvíle snad nezůstanou zapo-
menuty a najdou své místo v dalším životě jednotlivých rodin i farnosti.